دیشب نگهبان مجتمعی می گفت: ما فقیریم ، ولی از خدا رویگردان نیستیم. گاهی از خدا گله ای هم می کنیم ولی نماز و روزه و... را ترک نمی کنیم.
فرد بی قید ثروتمندی به من می گفت: خدا به تو چی داده که این قدر خدا خدا می کنی؟؟
گفتم: بی خدایی بالاترین درد و فقر است.
در هر حال ، « امتحان » هست و خداوند هم با توجه به آن « نمره » می دهد. خداوند ، حکیم است و « حساب » همه چیز ، حتی چیزهایی که به مخیله ما نمی آید را دارد.
ولی نباید « مشکلات خودساخته » را به پای « امتحان » بگذاریم.
دکتر الهی قمشه ای:
تاحالا دندونپزشکی رفتین؟؟؟
اول دکتر چند تا سوزن میزنه تو لثه تون،بعد اون مته رو میگیره دستش...
بعضی وقتا از شدت درد دسته های صندلی رو محکم فشار میدیم و اشک تو چشمامون جمع میشه...
چرا نمیزنین تو گوشش؟...
چرا داد و هوار نمی کنید؟
این همه درد رو تحمل کردید،این همه سوزن و آمپول و مته و انبر و ...
خوب اعتراض کنید بهش!
چرا اعتراض نمی کنید؟
تازه کلی هم ازش تشکر میکنیم و میخوایم بیایم بیرون میگیم:آقای دکتر ببخشید وقت بعدی کی هستش؟!
نمی خوای خدا رو اندازه یه"دندونپزشک" قبول داشته باشی...؟؟
به دکتر اعتراض نمی کنیم چون می دونیم این درد فلسفه داره و منجر به بهبود میشه،میدونیم یه حکمتی داره،خوب خدا هم حکیمه...
اصلا قبلا هم به دکتر می گفتند حکیم...
یعنی کارهای او از روی حکمت است.
وقتی درد و رنجی رو تو زندگی ما فرستاد،ازش تشکر کنیم،بگیم نوبت بعدی کی هستش؟
رنج بعدی؟
به من بگو مدرک خدا رو قبول نداری؟؟؟
حتی قد یه"دندون پزشک"؟؟؟
یادت نره اون خیــلی وقته خداست.
فرزندم !
حکمت یعنی: برای هر کاری، غایتی عقلایی در نظر بگیر.
و عقل یعنی: هر آنچه هوی نفس گفت،خلافش عمل کن.
پس حکمت یعنی: مخالفت نفس.هر گاه عقل را
بر هوی حاکم نمودی، حکیم ترینِ خلق خواهی بود.
فرزندم !
چو در مسند تعلیم قرار گرفتی ،
بردباری را پیشه ی خویش ساز.
که این جایگاهی بس رفیع و کرسی
پیامبران است.
مقام تعلیم را صبوریی عظیم باید ،
که خداوند اولین معلم مرسل را
به "انّک لعلی خُلُق عظیم"
ستود.
فرزندم !
چون غمت را اظهار داری ،
احسان و نعمت حق پنهان داشته ای.
و چون چنین کردی ،
در زمره ی ناسپاسان خواهی بود ؛
و ناسپاسان را نعمت زائل گردد.
پس چون غم روزی داری ،
شکر کن و صدقه ده ،
تا بدین حیثیت، در ناداری
و گرفتاری،خدایت را سپاس گفته باشی.
و زان پس خواهی دید که مخازن رزقِ
حق چگونه برایت گشوده خواهد شد.
ان شاالله
فرزندم !
آستان جان را،رفعت و بلندا آنقدر است
که به چشم ظاهر نتوان دید
آنچه از نفوس و جانهای مردم می بینیم
نیمی باطن است به حکم تکوین و قسمی در خفایست
به ضرورت دین و بخشی به لزوم معاشرت دنیا
پس آنچه می بینی را حجت بر آنچه نمی بینی
قرار مده!
که حق فرمود:"لا تقف ما لیس لک به علم"
فرزندم !
خویش را به بیهودگی عادت مده ،
که اوقات تو ، ظروف کمال تو اند.
و چون ظرف از نجاسات غفلت
آکنده ای، شراب وحدت کی چشی؟
چو اوقاتت را جمعیتی در جهت حق
حاصل نیست، بندگیت کامل نیست.
با این قصور و تقصیر که تو داری ،
حیا بایدت از داعیه ی راهروی.
که این راه با غفلت و بطالت
طی نگردد.
فرزندم !
چشم را از هرزه گردی و گوش را از استماع لغو و حرام
و قلب را از توجه به زخارف دنیا باز دار.
که حق جله جلاله فرمود:
"إن السمع و البصر و الفؤاد کل أولئک کان عنه مسئولا"
گوش و چشم و دل همه مسئولند
چون چشم را به هرزه گردی عادت بود ،
از تصاویری که چشم دیده ، اجتماعی در دل پدید آید ؛
و تراکم آن تصاویر باعث خطورات قلبی گردد ؛
خطورات ، امیال را موجب شوند و امیال اراده ها را برانگیزانند ؛
و آنکه مبادی خطورات قلبیش فاسد شد، مجاری را فاسد
و بالتبع غایات را نیز فاسد خواهد نمود ، و لاجرم با اراده ات
چیزی جز فسق و فساد بر نخواهی گزید.
و گوش را حکیمان دهان جان خوانده اند.
چون آنچه می شنوی حرام و بیهوده بود ،
جانت بدان آلوده گردد و چون واردات جان
آلوده بود ، صادرات آن نیز آلوده شود. پس چون سخن بیهوده
و حرام شنیدی ، از بیهوده گویی و سخن حرام تو را چاره نیست.
و چون کشیک دل نکشیدی و به هر سو متمایل کردی ،
انتظار ظهور احد و واحد را در آن چه می کشی؟
که فرمود:"و ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه"
برای یک مرد دو قلب قرار ندادیم، یک قلب جای یک عشق است.
پس چون دل هرزه گرد به این و آن مشغول داشتی ،
عشق حق چون در یابی؟
عبدالعزیز قراطیسی می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود:
ای عبدالعزیز! ایمان ده درجه دارد، مانند نردبان که ده پله دارد و همانند نردبان باید پله پله از آن بالا رفت.
کسی که در درجه دوم است، نباید از کسی که در درجه اول می باشد، انتقاد کند و بگوید: تو ایمان نداری.
و آدمی که در درجه اول ایمان است، باید به روش خود ادامه دهد تا برسد به آن کس که در درجه دهم است.
ای عبدالعزیز! کسی که ایمانش در مرتبه پایین تر از توست او را بی ایمان ندان! تا کسی که ایمانش بالاتر از توست، تو را بی ایمان نداند.
وقتی که دیدی کسی پایین تر از توست او را با مهر و محبت به درجه خود برسان و چیزی را که تاب و تحمل آن را ندارد، بر او تحمیل مکن!تا او را بشکنی و این کار خوب نیست. زیرا هر کس دل مؤمنی را بشکند بر او واجب است شکستگی دل او را جبران کند.
آنگاه فرمود:
مقداد در درجه هشتم و ابوذر در درجه نهم و سلمان در درجه دهم ایمان (که بالاترین درجات ایمان است) قرار داشت.
معرفی کتاب
عنوان: سوزها سودها ( اخلاق کاربردی در فضای مجازی)
تألیف: محمدحسین قدیری
ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
نوبت چاپ: اول / 1394
تلفن پژوهشگاه: 37604472-025
یک حرکت اساسی و مردمی برای ساخت مسجد برای روستاهایی که از داشتن حتی یک مسجد محروم هستند اقدامی است که در اولین نتیجه خود بعد از تحقق ساخت اش، موجب می شود تا کودکان و نوجوانان ساکن در آن با آموزه های دینی بیش از پیش آشنا شوند.
شاید شما نیز مدت های مدیدی باشد که به دنبال مشارکت در یک کار خیر و مسجدسازی باشید، نیازی نیست که حتما سرمایه و یا مبلغ هنگفتی داشته باشید همان طور که گفته اند قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود؛ می توانید با حمایتی هرچند کوچک در این امر خیر سهیم باشید و روستاهای فاقد مسجد را مسجد دار کنید.
پرتال مسجدساز، به نشانی
گزینه های مختلفی را برای شما پیش رو دارد.
با مراجعه به سایت مجمع خیرین مسجدساز می توانید هم به ساخت مسجد کمک کنید و حتی اگر مسجدی نیمه ساز در یک روستا دارید که نیمه ساز باقی مانده است از دیگران مدد بگیرید.
زمانی که وارد این سایت می شوید با چند بخش مواجه خواهید شد: بخش کمک های غیرنقدی، بخش پرداخت آنلاین کمک های نقدی، بخش فروشگاه مسجد ساز. شاید جالب ترین بخش سایت همین بخش یعنی بخش فروشگاه مسجدساز باشد.
شما دقیقا می خواهید چه کمکی به مسجد داشته باشید؟ دوست دارید بانی ساخت درب مسجد شوید؟ به دنبال آن هستید تا آجرهای مسجد را تامین کنید، می خواهید سرویس های بهداشتی را تجهیز کنید، قالی و فرش به مسجد بدهید، هرکدام که انتخاب خودتان است با توجه به شرایط مالی خود می توانید انتخاب کنید و در این امر خیر سهیم باشید.
کافیست بروید پایین سایت و وارد فروشگاه شوید و در آنجا کالای مورد نظر رو بخرید. برای مثال :
10 عدد اجر 1000 تومان
و یا فقط کمک نقدی بکنید و مبلغ مورد نظر را در همان پایین صفحه بنویسید و واریز کنید.
امکان انجام کمک های غیر نقدی هم وجود دارد.
به همین راحتی صاحب باقیات الصالحات شوید!!!
"مادر شوهر" ؛ مسأله ای که ممکن است خیلی از خانمها درگیر آن باشند.
منبع: http://www.askdin.com/thread51191.html#post726594